9.5.2011

הלוח החכם



בית הספר שלנו רכש לפני כחודש ארבע לוחות חכמים על מנת לשלב אותן בהוראה בשנה הבאה .
נציג החברה בא לבית הספר והציג לפני קהל המורים את נפלאות הלוח והסגולות שלו , הרוב התפלא מהיכולות הגדולות של הלוח , והרבה מהמורים גם הביעו סימני לחץ ופוביה משימוש בטכנולוגיה הזו .
המון שאלות עלו באוויר למשל: איך משתמשים בכלי הזה ? איך מכינים מהלך שיעור מבוסס טכנולוגיה זו ? האם יש זמן מספיק לעשות זאת? מי יעזור לנו ? האם יתקיימו השתלמויות בנושא ? .

הערות ותובנות שלי :
1.אני רואה שבית הספר שלנו (וגם הרבה בתי ספר אחרים) רוכשים טכנולוגיה חדישה בלי תכנון מספיק ומתאים ובלי שינוי הולם בפדגוגיה , על מנת שרכישת טכנולוגיה חדשה תהיה יעילה על בית הספר לשנות את הפדגוגיה המסורתית לפדגוגיה חדשה , אחרת הטכנולוגיה לא יהיה לה שום ערך מוסף .
2.צריך להקים צוות תקשוב מוביל בבית הספר .
3.הכנסת הטיכנולגיה והטמעתה צריכה להתנהל בהדרגתיות ובשלבים .
4.צריך לבנות השתלמויות מתאימות למורים .


אם לא עושים שינוי אמתי ומתוכנן בפדגוגיה ומסתפקים בהכנסת הטכנולוגיה כאות  שבית הספר הוא מודרני אז זה לא יקדם העניין הלימודי בבית הספר ולא יתרום שום דבר , ואז חבל על הזמן וחבל על הכסף .

מצורף קישור למצגת טובה ששופכת אור על סוגיית הכיתה החכמה , המורה המקוון והפדגוגיה החדשה .

http://hl.mla.ac.il/info/Course/201010003266000310103421100_Z11518867738386041.ppt

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה