10.2.2012

פוסט פרידה




"تغرب عن الاوطان في طلب العلا          وسافر ففي الاسفار خمس فوائد


تفريج هم واكتساب معيشة                     وعلم وآداب وصحبة ماجد "        
עזוב את המולדת למען שתשיג את הפאר , וסע ובקרב הנסיעה טמונים חמשה תועלות 
שחרור מדאגות ,פרנסה , למידה , נימוסים וחברות טובה "

 הרבה היסוסים והתלבטויות היו לי לפני שנרשמתי למכללה : רחוק מדי   ,נסיעות מעייפות  , קשה עכשיו לחזור להיות סטודנט אחרי כ-20 שנה מסיום התואר הראשון  ולהיות תחת לחץ של מטלות , עבודות , קריאת מאמרים ומבחנים ועבודות גמר , מה יהיה אם אני לא אעמוד במשימות , איך אתאם בין העבודה ללימודים , איך אני אסתדר עם  ההוצאות הכספיות ושכר הלימודים הגבוה ?? המון התלבטויות אבל בסופו של דבר עם עידוד מבני משפחתי ומחבריי אני הגעתי להחלטה סופית שאני נכנס ל- "ים הזה "  נקודה וזהו  .
וכמה עשה לי טוב והייתה לי אתנחתא  גדולה מאוד שראיתי שאני לא לבד מהצפון ושיש  סטודנטים  שהם מכפרים שכנים לעיר שלי   ,מורים כמוני ,בגילאים כגילי  נהיינו עמיתים שלומדים יחד ונהיינו לחברים טובים. מבחינתי זה היה חצי הדרך .
האווירה במכללה נחמדה מאוד וכל הזמן חשתי בתמיכה ובאהדה הן מחוג  התקשוב ובפרט מד"ר גילה קורץ והן מהעמיתים שלי בחוג . אוירה של שתופיות , עידוד ולמידה . מה שלמדנו אחד מהשני היה מרשים ומעניין מאוד וזה נתן לנו כמורים השראה לתרגם את השיטה (למידת עמיתים) ואת הדרך הזאת לבתי הספר שלנו.  
כאשר נתבקשנו לפתוח בלוג למידה , נכנסתי קצת ללחץ כי הייתי חסר ניסיון בנושא הזה. אבל עם הזמן והתמיכה והעידוד מצד ראש החוג ד"ר גילה קורץ ומצד גברת נעמי פורת התחיל הדבר להראות קל יחסית ולא מסובך.
האתגר האמתי היה למצוא נושא מעניין וחשוב לכתוב עליו ולא סתם לכתוב . לפעמים היה מבחר של נושאים מהקורסים ומהמאמרים שהיו מעניינים מאוד שהתייחסתי לגביהם ורשמתי את התובנות שלי ולפעמים היה קשה למצוא .
הכתיבה בבלוג למדה אותי לשפר את השפה שלי , ולהתנסח באופן ברור כמה שאפשר על אף שהעברית אינה שפת האם שלי .
למדתי ונעזרתי מבלוגים של אחרים ובפרט מבלוגי תלמידי התקשוב מהמחזור שעבר  . 
דאגתי שהפוסטים שאני כותב יהיו מגוונים , מבחר של נושאים על  פדגוגיה וטכנולוגיה ומה שביניהם . ודאגתי שבכל פוסט אני אעלה רעיונות ותובנות שלי .
אני תוך תקופת הלימודים למדתי ונחשפתי להרבה דברים חדשים , התחדדה אצלי ראייה כוללת בנושא הלמידה ועל איך אפשר להפוך את הלמידה למעניינת ומאתגרת ומה טיב היחס בין פדגוגיה וטכנולוגיה .
נחשפתי להרבה כלים תקשוביים חדשים ויעילים שאוכל להשתמש בהם בחיי העבודה שלי עם התלמידים בבית הספר .
הקורסים כמו : פסיכולוגיה התפתחותית ,  רב תרבותיות  , למידה וחשיבה ומדעי החינוך במאה ה-20 היו קורסים חשובים מעוררים סקרנות ותהיות ומאלפים מאוד .
אני היום אחרי הניסיון שלי בלימודים ממליץ לכל מי שקורא את הפוסט הזה ומעוניין בלימודים אקדמיים שלא יהסס ולא יתלבט ושיירשם וילמד את הנושא הקרוב ללבו כי זה משתלם,  הן אופקים חדשים , הנאה , ידע , קריאה, עמיתים וחברים חדשים  .רק טוב יצא מזה , האמינו לי.
ובסיום אני רוצה להודות לכל החברים והעמיתים ובפרט עאטף ,אחמד,וואיל , אשרף ,אסמאא ואסראא וכל השאר על עזרה ותמיכה הדדית .
אני מודה לד"ר גילה קורץ, ולגברת נעמי פורת על התמיכה, והעזרה לכל אורך הדרך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה