8.1.2012

אתרים בית ספריים- הערות והארות .

בקורס הסמינר עם ד"ר גילה קורץ,אנחנו (אני ועאטף השותף שלי ) בחרנו לכתוב סמינריון על "עמדות תלמידים כלפי תרומת אתר בית ספרי" , ותוך כדי ההכנה לכתיבת סקירת ספרות קראנו חומרים רבים בנושא אתר בית ספרי , שחידדו את מטרות האתר הבית ספרי וחידדו את התפקיד שלו ומה הן אודות אתר בית ספרי מוצלח והנה כמה הארות והערות בנושא לאחראים ולממונים על אתר בית הספר שאני חושב שצריך לשים לב אליהן :


יש הרבה בתי ספר שחושבים שצריך להיות להם אתר כי בתי ספר מתחרים יש להם , וחשוב להם שיראו לאחרים שהם נמצאים בקדמה ובכך הם  ולא יודעים מה לעשות בו ואולי נוטשים אותו כי הם  החטיאו את המטרה ולא הייתה חשיבה  מעמיקה ותכנון משכיל להקמת האתר .
  • התפקיד המרכזי של אתר בית ספרי הוא להוות סביבה ללמידה מקוונת , ואם האחראים לא ידאגו לכך הם יפספסו את הרציונל המרכזי להקמת אתר בית ספרי .
  • אתר בית ספר נכון לא עומד בזכות עצמו, אלא הוא חלק בלתי נפרד ממערכת ההוראה והלמידה הבית-ספרית, והוא משרת מערכת זו .
  • קהל היעד המרכזי של אתר בית ספר הם התלמידים לכן  על הממונים על האתר לתכננו ולהתאימו בתכנים ראויים ואינטראקטיביים כך שהם ישהו  באתר אורך זמן מקסימלי וייהנו וילמדו .
  • על הממונים על האתר לעדכן אותו כל הזמן בתכנים חדשים כך שיהיה רלוונטי.
  • חשוב מאוד גם לעצב את האתר כמו שצריך ושיהיה יפה ואטרקטיבי כי הוא נחשב לכרטיס הביקור של בית הספר .
  • אתר בית ספרי מוצלח חייב היום להכיל תת אתרים חשובים (מרחבים מקוונים) מרחבי כיתות , מרחבי מקצועות וכו'
  • כלי חדש מעניין מאוד וחשוב של גוגל שיכול מנהל האתר להפעילו ולעזור לו המון מבחינה פדגוגית הוא "גוגל אנאליטקס" , והוא אחד היישומים המאפשר למנהל אתר לצפות בניטור כניסות כלומר מנהל האתר יכול לקבל מידע ותשובות להרבה שאלות לדוגמה : באיזה שעות המבקרים נכנסו לאתר ? מה הם התחומים שהם מחפשים ? מה האחוז של המשתמשים החדשים ? מהו ממוצע השהייה שלהם באתר ? מה מס' המבקרים הכללי ? בכמה דפים דפדפו בממוצע ? כמה מבקרים פעילים בזמן אמת ? .







מקורות:

  1.  דר' אברום רותם, אתר בית ספר משרת או שרת
  2. http://atifadnan589.blogspot.com
  3. תכנית התקשוב הלאומית , משרד החינוך והתרבות


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה