15.1.2012

ספרים דיגיטליים





כחלק מהתכנית הלאומית "התאמת
מערכת החינוך למאה ה-21″, ובמסגרת  מהלכי הפיתוח של תוכן חינוכי דיגיטלי, החליט משרד החינוך לצאת במהלך של יצירת חלופה דיגיטלית לספרי הלימוד המודפסים בתוך חמש שנים (עד לשנה"ל התשע"ז). 
וזה על מנת להוביל פדגוגיה חדישה שתאפשר למידה מסועפת ודינמית כך שהספרים הדיגיטליים יכילו קישורים לאתרי אינטרנט , קבצי קול , המחשות , סרטונים , סימולציות , ותכנים אינטראקטיביים ורלוונטיים לחומר הלמידה .
 וזה לפי שלוש רמות :
רמה א’ – ספר לימוד בפורמט דיגיטלי זמין לקריאה בכל סביבה ממוחשבת ובכל מערכת הפעלה, שאפשר להורידו למחשב וזהה בתוכנו לספר הלימוד המודפס הקיים.
רמה ב’ – ספר העומד בתנאי רמה א’ וכולל: הפניות לאתרים, פעילויות מתוקשבות וסרטונים רלוונטיים לחומר הלימוד.
רמה ג’ – ספר העומד בתנאי רמה ב’ ובנוסף מכיל גם: תוכן אינטראקטיבי וכן תמיכה במערכות לניהול למידה.
החל משנת הלימודים התשע"ג לא יאשר משרד החינוך ספר לימוד שלא יכלול "ספר לימוד בגרסה מקוונת בסיסית" – רמה א’. הנחיה זאת איננה כוללת ספרי לימוד שכבר אושרו למועד זה או שנמצאים בהליך של אישור (האישורים ניתנים לחמש שנים לכל היותר). ספר הלימוד יוצע למכירה כספר מודפס כולל גרסה דיגיטלית או בגרסה דיגיטלית בלבד במחיר של 60% לכל היותר ממחיר הספר המודפס. 

גוף מפתח בעל ספר לימוד שאושר או שנמצא בתהליך אישור, אשר יציג לקראת שנת הלימודים התשע"ג (עד לסוף חודש מרס 2012) גרסה מקוונת בסיסית – רמה א’, יהיה זכאי למענק עידוד חד פעמי ולמענק גדול יותר אם יציג עד אז ספר ברמה ב’ או ג’. 
סרטון היו טיוב הבא מתוך מהדורת החדשות של ערוץ 2 מביא כתבה מבית הספר גני תקווה ומראה תלמידי כיתות ה' ו-ו' עושים שימוש בספרים דיגיטליים. לכל ילד מחשב נייד משלו, וכבר כמעט שכחו מה זה עט ונייר.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה